Vrpolje, 17. prosinca 2023. – U petak, 15. prosinca 2023. godine, Vrpolje je obilježilo uspješan završetak projekta “Izgradnja kulturno-turističkog centra Eko-etno kuća,” uz eko-etno sajam koji je privukao mnoge posjetitelje. Ovaj projekt, podržan od strane Općine Vrpolje i njegovih partnera, Turističke zajednice Brodsko-posavske županije, Spomen galerije Ivan Meštrović i Runolist d.o.o., obogaćuje kulturnu i turističku baštinu ovog područja.
Projekt sa značajnom financijskom podrškom
Projekt, čija je ukupna vrijednost iznosila 1.081.630,76 EUR, dobio je potporu od 861.230,01 EUR (85 %), a provodio se od 1. listopada 2019. do 31. siječnja 2024. godine. Inicijalno ugovoren u prosincu 2020. godine, projekt je potaknut Pozivom na dostavu projektnih prijedloga “Priprema i provedba integriranih razvojnih programa temeljenih na obnovi kulturne baštine na području Slavonije, Baranje i Srijema.”
Revitalizacija arheološkog nalazišta i izgradnja Eko-etno kuće
Projekt se sastojao od revitalizacije arheološkog nalazišta “Dobrevo” te izgradnje i opremanja Kulturno-turističkog centra Eko-etno kuće u Vrpolju. Eko-etno kuća služi kao interpretacijski centar za nalazište “Dobrevo” te domaćin raznovrsnim kulturnim i obrazovnim događanjima.
Razvoj kulturnih sadržaja i programa
U okviru projekta, razvijeni su kulturni programi i sadržaji s ciljem povećanja atraktivnosti i turističke prepoznatljivosti ne samo općine Vrpolje, nego i Brodsko-posavske županije. To uključuje izgradnju Eko-etno kuće s trajnom izložbom replika predmeta s arheološkog nalazišta “Dobrevo,” etno zbirkom te zbirkom iz doba Ivana Meštrovića. Osim toga, provedene su edukativne aktivnosti za lokalno stanovništvo o kulturnoj baštini, izrađeni su promotivni i edukativni materijali te su zaposlena dva djelatnika za rad u Eko-etno kući. Također, uspostavljen je i održan Eko-etno sajam.
Poticanje lokalne proizvodnje
Projekt je također potaknuo razvoj lokalnih proizvoda za posjetitelje, uključujući uređenje ugostiteljske infrastrukture i provedbu radionica s ciljem razvoja, unapređenja i zaštite lokalnih gastro proizvoda.
Promocija, marketing i branding kulturne baštine
Kako bi se očuvala i promovirala kulturna baština ovog područja, projekt je provodio aktivnosti promocije, marketinga i brandinga. Održane su radionice za identifikaciju proizvoda i oznake područja te izrađen marketing plan i promotivna brošura koja ističe kulturno-turističke znamenitosti. Također, stvoren je i promotivni film koji će dalje privlačiti pažnju na ovu bogatu kulturnu destinaciju.
Projekt “Izgradnja kulturno-turističkog centra Eko-etno kuća” u Vrpolju predstavlja izvanredan primjer revitalizacije kulturne baštine i razvoja turizma u regiji, čime se promiče očuvanje bogate kulturne povijesti. Ova inicijativa stvara trajne benefite za zajednicu i omogućava posjetiteljima da uživaju u jedinstvenom kulturnom i ekološkom iskustvu.