Nova Gradiška i Turistička zajednica Brodsko posavske županije u četvrtak, 5. travnja je bila domaćin radnog sastanka Savjeta projekta Okusi hrvatske tradicije.
Okusi i mirisi lokalnih, izvornih i tradicijskih kuhinja, vrhunskih vina, pića i „domaćih“ poljoprivrednih proizvoda doživljaj su za „dušu i tijelo“. Doživljaj koji osvaja i ispunjava.
Susresti se s njima znači upoznati bogatstvo i raznolikost koja je s jedne strane nastala iznenađujućom jednostavnošću pripreme i domišljatošću seoskih domaćica uz kućna ognjišta, ili s druge strane osobitim kulinarskim umijećem i vještinama u građanskim, gospodskim i plemenitaškim dvorskim kuhinjama. I jednima i drugima šarm je u pripremi koja čuva okus i vrhunske vrijednosti domaće namirnice...
Moto je ovo jedinstvenog projekta “Okusi hrvatske tradicije” koji je pokrenut kako bi se prezentirala široka paleta gastronomskog blaga s kojim se Hrvatska može ponositi.
Kako je istaknula direktorica Turističke zajednice Brodsko posavske županije Ružica Vidaković, sastanak je održan kako bi se progovorilo o dosadašnjoj realizaciji projekta te planiranim aktivnostima u sljedećem razdoblju:
- Projekt je usmjeren na razvoj ponude lokalnih i regionalnih kulinarskih prepoznatljivosti, brendiranje i umrežavanje ponude, promociju nositelja standarda Okusi te sustavni razvoj turističke ponude i novih turističkih proizvoda u području gastronomije.
Projekt Okusi u koji je Turistička zajednica Brodsko posavske županije krenula prošle godine nastavit će se i u sljedećem programskom razdoblju. To je projekt koji je dokazao da jako puno pomaže na brendiranju gastro ponude i stvaranju prepoznatljivosti. Ciljevi su poboljšanje ponude, stvaranje prepoznatljivosti i prije svega zajednički marketing koji je nama jako bitan kao jednoj od devet županija koje su uključene u projekt.
Uskoro očekujemo da će nam se pridružiti još četiri županije i stoga zaista možemo reći da se radi o nacionalnom projektu. Naš naziv projekta je “Okusi graničarskog Posavlja”.
Sam pojam eno gastro ponuda gledamo kao jedan sveobuhvatni širi pojam jer on obuhvaća i gastronomiju, poljoprivredu, kulturu, običaje i tradiciju ovoga područja što jamči održivi razvoj.
To nam i jest cilj jer imamo na umu uključiti i prezentirati niz novih turističkih objekata, novih OPG-ova, malih i velikih proizvođača i zdrave hrane i kompletne tradicije naše gastro ponude kao jednog od prioritetnih turističkih proizvoda s kojim ćemo se pojavljivati na domaćim i sajmovima izvan naših granica.
Do kraja prošle godine na području Brodsko posavske županije imali smo 13 sudionika, odnosno nositelja standarda, u ovoj godini nastojat ćemo ovaj broj i povećati.
U drugoj se fazi našeg projekta nudi niz mogućnosti za brendiranje proizvoda i pojavljivanje na tržištu na nacionalnoj razini, manifestacijama gdje bi još više došla do izražaja autohtonost i posebnost naše gastro ponude. Zajedno ćemo intenzivno raditi na zajedničkom marketingu koji zaista nedostaje našim ugostiteljima. Oni su svjesni da je to bitno u razvoju poslovanja, no situacija je takva da se oni jednostavno ne stignu time baviti. Svjesni su da im logistika treba i mi smo zbog toga tu. Želim naglasiti da ugostiteljske objekte sudjelovanje u ovom projektu ne košta ništa, to je na neki način kompenzacija njihovim izdvajanjima.
Drago nam je da se projekt nastavlja u drugoj fazi, drago nam je što se na nacionalnoj razini projektu pridružilo više od stotinjak ugostiteljskih objekata i raduje me što ćemo izaći izvan granica Slavonije te dokazati da je gastro ponuda jedan vrijedan turistički proizvod koji se može pojaviti na eminentijim skupovima i svim mjestima gdje se pojavljuju potencijalni turisti i konzumenti naših proizvoda - kaže Ružica Vidaković.
